Nem lehetsz többet első kalózvideóval
A Google keresőóriás hosszú ideje azon dolgozik, hogy keresési találati listájában releváns, hasznos és jogtiszta tartalmak jelenjenek meg. A Pingvin 4.0 algoritmus futtatása is azt a célt szolgálja, hogy a haszontalan vagy manipulált oldalak ne kerülhessenek a releváns és valódi tartalommal rendelkező weboldalak elé a találati listában.
Először töröl, azután kérdez
A Google az elmúlt 5 évben mintegy 2 milliárd olyan linket törölt a keresőjéből, melyek valamilyen módon a szerzői jogokat sértették. A Google a nem mérlegel a linkek törlését illetően. Ha egy helyesen kitöltött adatlapot kap, automatikusan törli a linket, esetleg egy üzenetet küld az érintett oldal üzemeltetőjének. Amennyiben az oldalt tévedésből jelentették fel, akkor lehetőség van fellebbezni a döntés ellen, amit a Google keresőcégnél már egy alkalmazott vizsgál meg, és dönt a link sorsáról. Egyértelmű, hogy a cég marketingjének jót tesz, ha megőrzik azt a látszatot, hogy maximálisan jogkövető magatartást tanúsítanak.
Az utóbbi napokban, hetekben tapasztalható mozgás a találati listákon nagy valószínűséggel a cég fehérítési akciójának része lehet. Elképzelhető, hogy sok marketinges szakembernek kell majd átgondolni a reklámstratégiát a jövőre nézve.
Nem jeleníti meg a Google a lopott tartalmakat, és a nem jogtiszta weboldalakat a találati oldalakon. További érdekes témák: marketing, Google, Pingvin, weboldal, link, kereső.